Subscribe:

Ads 468x60px

Tuesday, January 10, 2012

Suka makan Roti..??

Panduan Lengkap Pakar Roti

AsSalam...

Diharapkan anda sihat dan ceria di samping dengan keluarga tersayang. hari ini umi tak buat upadte resepi baru lagi.. Ada dah resepinya tu..oleh sebab ada masalah sikit dengan upload gambar dek software ni tengah problem sikit, maka arini umi nak share something apa yang umi dapat arini.. sedikit info lah... Daripada Pakar Roti SweetBun, Bro. Mawfiz..

"Saya ingin bertanya kepada anda, adakah anda telah mempunyai anak? ataupun anda suka makan roti? kebiasaannya kanan-kanak suka makan roti, kerana rasanya yang lazat.

Tetapi baru-baru ini saya terbaca satu kenyataan yang berbunyi..

"92% roti dalam pasaran mengandungi bahan kimia berlebihan daripada had yang dibenarkan termasuk bahan lain yang meragukan.…kenyataan ini dipetik daripada PersatuanPengguna Pulau Pinang [CAP]

Tidak hairanlah roti kat kedai tu sedap, lembut dan gebu. Rupanya banyak bahan kimia yang digunakan..

kenyataan akhbar juga ada menyebut terdapat berus dari bulu babi yang diambil dari kedai menjual kek dan roti; [Berita Harian, Isnin; 1 Disember 2008]

daripada kenyataan ini,baru saya tahu yang roti kat kedai kebanyakannya tidak selamat untuk dimakan..so apa yang saya perlu lakukan? saya sangat meminati roti.

Oleh itu, saya telah belajar untuk membuat roti sendiri. Jadi, saya lebih yakin dengan status roti yang saya buat. Tambahan pula boleh makan roti dengan sepuas-puasnya.

Diharap perkongsian ini dapat memberi anda sedikit maklumat dan anda dapat mengambil langkah positif untuk membuat roti sendiri..


"segalanya tentang roti"


Ikhlas,

Pakar Roti SweetBun

http://bit.ly/sweetbun

No comments:

Popular Posts

Carrot