Subscribe:

Ads 468x60px

Sunday, May 3, 2009

:: DAGING GORENG SIMPLE UMMI ::

just simple cooking... yg ringkas dan cepat dimasak... saya pun tak tau nak namakan masakan saya ni ape.. erm..apakata namakannya Daging Goreng Simple Ummi..hiii

tp saya gorengkan daging yg dipotong kecil bersama ketulan kecil ayam sedikit bersama bawang besar dan bawang putih dan kentang yang dipotong kiub..tambah halia hiris sikit..pastu saya masukkan sikit serbuk kunyit, sos tiram, lada hitam sikit, garam secukup rasa dan gula penambah perisa.. oh ya, saya ada tambah kayu manis sikit, bunga lawang, dan perahan lemon jus sikit..sebab apa..nak stable kan dengan ayam dan daging..(coz kt cni asyik makan ayam atau daging je, ikan susah nak jumpa, yg ada pun mujammad,beku)..


nilah rupanya...oh ya, saya terlupa..saya ada letakkan sekali lada hijau hiris..pedas sikit br best!!!

No comments:

Popular Posts

Carrot